یلان ماسک ، ثروتمندترین فرد در جهان ،

یلان ماسک ، ثروتمندترین فرد در جهان ، با ارزش 182 میلیارد دلار در فوربس ، با ایجاد موج عجیب نیست. او حتی قبل از به دست آوردن ثروت عظیم خود ، موفق شد چند پر را در حالی که تسلا ، سولار سیتی و اسپیس ایکس را از زمین بیرون می کشید ، با وجود شک و تردیدهای زیادی ، از بین ببرد.

تیم هیگینز نویسنده در کتاب جدید خود به نام Power Power: Tesla ، Elon Musk و Bet of the Century ، رویدادهای مهمی را ارائه می دهد که مشک و تسلا را به شکل امروزی و آنچه که هستند شکل داده است.

تغییر امنیت آخرین تغییر٪
TSLA TESLA ، INC. 699.10 -15.53 -2.17٪
طراحی شده توسط
نتیجه داد. تسلا در سال 2010 با قیمت 17 دلار برای هر سهم به بازار عرضه شد. در روز جمعه ، سهام کمی زیر 700 دلار بسته شد.

در قسمتی از فصل 11 ، “نمایش جاده” ، ماسک با بانک های سرمایه گذاری وال استریت در حال آماده شدن برای معرفی عموم خودروسازان جدید الکتریکی است.

فصل 11 – نمایش راه

ایلان ماسک گفت: “من برای این کار وقت ندارم.” “من باید موشک لعنتی را پرتاب کنم!” و با این کار او از اتاق کنفرانس شیشه ای در اسپیس ایکس بیرون رفت و ناگهان جلسه ای را پایان داد تا نکات ریزتری از مطالب بازاریابی برای عرضه عمومی اولیه تسلا را مورد بررسی قرار دهد.

در حالی که ماسک نشان داده بود که می تواند نانو مدیر باشد ، اما صبر کمی نیز داشت. او که نویسنده ای پرشور بود ، با وکلای خود در مورد بیان جزوه ای که در اوایل ژانویه 2010 پس از نه ماه کار توسط بانکداران گلدمن ساکس و مورگان استنلی منتشر شد ، بحث کرد. یکی از این بانکداران مارک گلدبرگ بود ، فقط بیست و چهار ساله. علاقه به انرژی های تجدیدپذیر او را به کار در مورگان استنلی کشاند ، و به این ترتیب بود که او خود را تازه وارد در یک فرایند IPO بسیار غیرمعمول دید.

برای مطالعه بیشتر در FOX BUSINESS اینجا را کلیک کنید

در بیش از یک مورد ، ماسک تهدید کرد که همه آنها را اخراج خواهد کرد. او به آنها می گوید: “این باید هیجان انگیزتر باشد.” در غیر این صورت او اسلایدها را که در آن آئودی به عنوان یکی از رقبای تسلا ذکر شده بود ، عقب می کشید. او در مورد اینکه چگونه این خودروساز از بازاریابی خود برای بیرون راندن تسلا از بازی در مرد آهنی 2 استفاده کرده است ، اظهار ناراحتی کرد ، زیرا ماسک از پرداخت هزینه ای برای قرار دادن اتومبیل هایش در فیلم خودداری کرد. (این مانع از بازیگری خود در فیلم نشد و خودش را بازی کرد.) “چرا آئودی حتی آنجاست؟” او در مورد ارائه مطالبه کرد. “آنها حتی یک عامل نیستند … ما قصد داریم آئودی را خرد کنیم.”

این رفتاری بود که از بنیانگذاران یک استارتاپ انتظار می رفت ، اما آن رفتاری که معمولاً در دستورالعمل شرکت های سهامی عام مشاهده می شود ، که در آن به بازده سهامداران توجه شده است ، ارتباطات نوشته شده است و از خطرات غیر ضروری اجتناب شده است. اگر ماسک در شانس عمومی شدن قرار می گرفت ، در زمان تسلا چگونه بود؟

POWER PLAY 121

متعلق به هزاران سرمایه گذار است و او تحت الشعاع هوای آنها قرار گرفته است؟ اما ماسک انتخاب چندانی نداشت. علنی شدن به شرکت این امکان را می دهد تا به قیمت اینکه بتواند مانند مالکیت شخصی خود آن را اداره کند ، پول جمع آوری کند. رفتارهای غیرمعمول دیگری نیز وجود داشت. در حالی که مورگان استنلی در ابتدا به عنوان بانکدار اصلی انتخاب شده بود ، بعداً به رتبه دوم پشت گلدمن ساکس رسید. اسناد و مدارکی که بعداً در IPO ثبت شد نشان می دهد که گلدمن به ماسک وام شخصی داده است – این نشان می دهد که منابع مالی او چقدر ضعیف شده است.

برای کمک به IPO ، CFO Deepak Ahuja آنا ین ، مدیر سابق پیکسار را برای نظارت بر روابط سرمایه گذاران استخدام کرد. این شغل شامل مقادیر خسته کننده اسناد و مدارکی بود که باید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت می شد. در مراحل ارسال فرم ها ، تیم اهوجا متوجه شد که تسلا در ارائه اسناد مناسب به EPA در آن سال کوتاهی کرده است ، اشتباهی که می تواند جریمه ای معادل 37،500 دلار برای هر خودروی فروخته شده ، یا وزنی تقریبا 24 میلیون دلاری را برای شرکت تحمل کند. ترازنامه ای که قبلاً دچار اختلاف شده است در روزهای پایانی سال 2009 ، آنها برای دریافت مدارک شتاب کردند و با DOE موافقت کردند تا فقط 275،000 دلار جریمه پرداخت کنند. مهمتر از همه ، EPA موافقت کرد که تمام خودروهای فروخته شده در سال 2009 را طوری پوشش دهد که گویی از ابتدا دارای گواهینامه مناسب بوده اند. (ماسک شخصاً با لیزا جکسون ، مدیر EPA تماس گرفته و درخواست کمک در تسریع این موضوع کرده است ، زیرا نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است ماه ها به طول انجامد.)

در این دوره بود که ماسک یک مشاور عمومی را استخدام کرد و تنها چند هفته بعد ، خروج او را مشاهده کرد. این موقعیتی بود که برای ماسک به طرز شگفت انگیزی و کاملاً دشوار ثابت می شد. به نظر نمی رسید او علاقه زیادی به مشاوره وکلای خود داشته باشد.

یکی از مواردی که تسلا هنگام آماده شدن برای مالکیت عمومی انتخاب نکرد ، که سالها بعد پیامدهای آن را به دنبال داشت ، معرفی یک سیستم سهام دو طبقه بود. این چیزی بود که به لری پیج و سرگئی برین در گوگل (یا مارک زاکربرگ در فیس بوک دو سال بعد) اجازه داد تا کنترل شرکت خود را حفظ کنند ، حتی اگر آنها بخش کوچکی از کل سهام آن را در اختیار داشتند. مشخص نیست که چرا اوراق بهادار تسلا ، که در ژانویه 2010 ارائه شد ، هیچگونه حمایتی برای اطمینان از نظارت مستمر ماسک بر این شرکت نداشت. کسانی که روی آن کار کردند گفتند این ایده حذف شد

منبع

دیدگاهتان را بنویسید