تازه های بورس

مجمع عمومی شرکت آلومینیوم ایران برگزار شد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 10:00 روز پنج شنبه مورخ 1400/04/31 برگزار و درخصوص استماع گزارش هیيت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1399/12/30، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیيت مدیره، تعیین پاداش هیيت مدیره تضمیم گیری شد.

لازم به ذکر است، در این مجمع 650 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد.

اخبار فایرا

مجمع عمومی شرکت کاشی پارس برگزار شد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 1400/04/28  برگزار و درخصوص استماع گزارش هیيت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1399/12/30، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیيت مدیره، تعیین پاداش هیيت مدیره تصمیم گیری شد.

گفتنی است، در این جلسه 5000 ریال سود بین سهامداران توزیع شد.

اخبار کپارس سود کپارس

شرکت حمل ونقل بین‌المللی خلیج فارس از تغییر هیات مدیره خبر داد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، باستناد مصوبه مجمع عمومی عادی و جلسه هیات مدیره مورخ 1400/05/02 اسامی اعضای هیيت مدیره و نمایندگان آن‌ها تغییر یافته است.

اخبار حفارس

شرکت پخش البرز در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به تیرماه سال جاری مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده از توزیع و فروش را برابر با 6.159 میلیارد ریال گزارش کرده، درآمد‌های به‌دست‌آمده از ابتدای سال مالی تاکنون بالغ‌بر 20.530 میلیارد ریال به ثبت رسیده و میزان سرمایه ثبت‌شده تا پایان تیرماه 950 میلیارد ریال ارايه‌شده است.درآمد‌های شناسایی‌شده “البرز” در تیرماه

بر پایه این گزارش، پخش البرز در تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته 26 درصد افزایش درآمد را از توزیع و فروش داشته و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز 61 درصد رشد را تجربه کرده، پخش البرز از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه توانسته نسبت به سال گذشته 77 درصد افزایش درآمد را به ثبت برساند.

اخبار سهام پخش

 مجمع عمومی شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش برگزار شد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده راس ساعت 09:00 روز یکشنبه مورخ 1400/04/27 برگزار و درخصوص استماع گزارش هیيت مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1399/06/31، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیيت مدیره، تعیین پاداش هیيت مدیره تصمیم گیری شد.

لازم به ذکر است، در این مجمع سودی بین سهامداران تقسیم نشد.

مجمع لازما

اخبار شپنا اخبار شتران

ز کوین مارکت کپ، در معاملات امروز بازار ارزهای مجازی و در حالی که قیمت بیت کوین دیروز همین موقع 33 هزار و 700 دلار بود، امروز با 2.8 درصد رشد به 34 هزار و 617 دلار رسید. این قیمت نسبت به هفته پیش 9 درصد رشد کرده و ارزش کل بازار جهانی بیت کوین را به مرز 650 میلیارد دلار رسانده است.

در 24 ساعت گذشته 589 هزار بیت کوین به ارزش 20 میلیارد دلار در بازار جهانی جابجا شده و تعداد بیت‌کوین‌های جهان هم هم‌اکنون به 18 میلیون و 766 هزار و 43 واحد رسیده است.

اتریوم نیز 2 درصد بالا رفت و به 2168 دلار رسید. باینانس کوین اما تغییر چندانی نسبت به دیروز نداشت و هم اکنون 302 دلار خرید و فروش می‌شود. کاردانو 2.1 درصد رشد کرد و 1.23 دلار دست به دست می‌شود.

ریپل اما تقریبا در همان قیمت دیروز 60 سنت در حال جابجا شدن است. دوج کوین رویکرد بیت کوین را در پیش گرفت و 2.3 درصد بالا رفت و هم اکنون 19 سنت داد و ستد می‌شود.

به طور کلی ارزش کل بازار جهانی ارزهای مجازی 2 درصد در 24 ساعت گذشته رشد کرده و به 1407 میلیارد دلار رسیده است. در همین مدت 70 میلیارد دلار در این بازار پول جابجا شده و تعداد ارزهای مجازی جهان به 11 هزار و 50 رقم رسیده است.

اخبار بیت کوین

، شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین از تغییر ترکیب اعضای هیات مدیره خبر داد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، باستناد مصوبه مجمع عمومی عادی مورخ 1400/04/29 و جلسه هیيت مدیره مورخ 1400/05/02 اسامی اعضای هیيت مدیره و نمایندگان آن‌ها تغییر یافته است.

شرنگی

داوود سعادتی‌نژاد در خصوص تغییرات قیمتی انواع روغن در بازار گفت: براساس درخواست تولیدکنندگان، روغن ماشین با موافقت سازمان حمایت تا 41 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: البته با توجه به افزایش هزینه‌های تولید درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت حدود 72 تا 82 درصد بود، به همین علت افزایش قیمت 15درصدی را که پیش از این اعلام شد نپذیرفتند.

ريیس اتحادیه فروشندگان لاستیک‌، روغن و فیلتر تهران تصریح کرد: با این تغییرات قیمتی تولید افزایش پیدا می‌کند و با افزایش سطح عرضه احتمالا مشکل کمبود روغن خودرو در بازار حل می‌شود.

سعادتی‌نژاد با تاکید بر اینکه با پایان یافتن تعطیلات از فردا روغن با قیمت‌های جدید فاکتور خواهد شد، خاطرنشان کرد: تولید باید برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی داشته باشد به همین علت کارخانجات سطح تولید خود را با قیمت‌های قبلی کاهش داده‌اند و در نهایت مجوز افزایش قیمت‌ها برای آنها صادر شد.

بازار سهام تیرماه در حال بازیابی خود بود و وضعیت بهتری را نسبت به تیرماه سپری کرد. ارزیابی ها نشان می دهد بورس دومین ماه تابستان را نیز مثبت آغاز می کند. آنچه موجب خوش بینی به آینده بازار سرمایه شده است را می توان در سه دلیل کلی دسته بندی کرد که در ادامه می خوانید.انتشار گزارش هایی از افزایش سود شرکت ها در مجامع

انتشار گزارش‌های مالی و برگزاری مجمع سالیانه شرکت‌ها بر روند تغییرات قیمت سهام آن‌ها تاثیر مستقیم دارد. در یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها یه دلیل روند رو به رشد تورم و افزایش قیمت دلار افزایش درآمد داشتند و بسیاری نیز توانستند سود عملیاتی را نیز افزایش دهند، بنابراین سودهای تقسیمی خوبی را به سهام‌داران خود دادند. از این رو فعالان بازار معتقدند بازار سهام برای سهام داران خرد جذاب‌تر می‌شود و با اقبال بیشتری مواجه خواهد شد.افزایش تقاضای خرید سهام و کاهش صف های فروش

در آخرین روز کاری بازار سهام ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 27 درصد رشد کرد و در رقم 356 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و 441 میلیارد تومان شد. همچنین در هفته گذشته میانگین ارزش صف‌های خرید پایانی بازار 11 درصد افزایش یافت و ارزش صف‌های فروش افت 22 درصدی داشت. از این رو با توجه به بهبود تقاضای بازار و طویل شدن صفوف خرید در هفته گذشته -خصوصا در روز دوشنبه- بسیاری از فعالان بازار در انتظار انتقال تقاضای بازار به معاملات دوشنبه 4 مرداد هستند.نشانه های مثبت در تحلیل های تکنیکال

تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند بعد از شکسته شدن یک سطح مقاومت مهم، معمولا شاخص افت می‌کند و سپس روند صعودی پیدا می‌کند. بنابراین تکنیکالیست‌ها می‌گویند بازار در روز دوشنبه با روندی مثبت کار خود را آغاز کند اما با توجه به قرار گرفتن شاخص در محدوده مقاومت عرضه‌ها افزایش خواهد یافت.|منبع: کاماپرس

بورس دوشنبه مثبت باز می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید